Bussimängud

Sõnapomm


SÕNAPOMM

Mäng, kus tuleb paberi peale või telefoni märkmikusse kirjutada võimalikult palju näiteks “a” tähega sõnu 5 minuti jooksul (või sõnu, mis algavad mõne muu tähega). Võidab see, kes kirjutas kõige rohkem sõnu 5 minutiga. Kui aeg on täis, siis igaüks loeb ära, mitu sõna nad said ning see, kellel on kõige rohkem sõnu, loeb oma sõnad kõigile valju häälega kontrollimiseks ette.

Näide

Mati: “Alustame mängu ‘u’ tähega. Kõik peavad märkmikusse kirjutama võimalikult palju ‘u’ tähega algavaid sõnu.”

Kati: *kirjutab – urmas, undama, uudis, uudishimu, uss, uurima…

Story Chain


STORY CHAIN

lause (umbes 4-10 sõna). Laused peavad olema omavahel enam-vähem loogiliselt seotud ning teemakohased.

Näide (teema – kool)
Mati: “Olen lahe õpilane oma koolis.” (Siin lause lõppeb, Kati jätkab)
Kati:“Kes armastab palju rullbiskviite süüa.” (Ja siit jätkab omakorda
Toomas)
Toomas: ”Vahel söön ka õpetaja närve.”
NB! 
1. Kui on soov minna teemadega väga süvitsi, siis soovitame mängida mängu teemal “Kuidas olla kohal?”.
2. Mängu peab mängima A4 paberi peal.

Iga bussis oleva kolonni kohta on vaja 1 paber ja 1 pliiats. Ehk kui suures bussis on 3 kolonni istmeid, on vaja 3 A4 paberit ja 3 pliiatsit. Paberid ja pliiatsid hakkavad bussi eest bussi taha liikuma käest-kätte.

Võetakse 1 paber, mis hakkab inimeste käes ringi käima. Mati kirjutab oma lause (4-10 sõna) esimesena paberi peale ülesse serva ja annab selle Kati kätte. Kati loeb Mati lause ära ja siis voldib paberi ülemist serva nii, et Mati lause jääks peitu. Alles siis kirjutab Kati oma lause paberi ülemisele servale. Siis läheb paber edasi Toomase kätte, ta loeb Kati lause ära (MITTE MINGIL JUHUL EI TOHI TOOMAS LUGEDA MATI LAUSET), voldib paberi ülemist serva nii, et Kati lause jääks peitu ja alles siis kirjutab Toomas oma naljaka lause jne. Kui paber on kõigi käest läbi käinud, siis viimane inimene, kelle kätte jäi paber, loeb kõik laused järjest kõva häälega ette, et kõik bussis olijad kuuleksid kokku saanud jutukest.Teemad, mille peale mängu mängida: 

  • Kuidas olla kohal?
  • Koolipäev
  • Lõbusad õpetajad
  • Ekstreemne bussisõit
  • Kas ma meeldin bussijuhile?
  • Või te võite ise mingi teema välja mõelda.

Märka


MÄRKA

Üks inimene vaatab bussis ringi ning leiab mingi objekt ja hakkab seda tasapisi vihjeid andes kirjeldama. Esimene vihje objektist võiks olla selle värvi kohta.

Näide

Mati:  “Ma näen midagi, mis on roheline”. (Teised hakkavad pakkuma, mida inimene mõtleb ja peavad ära arvama, mis objekti Mati siis näeb.)

Kui seda ei suudeta ära arvata, peab Mati andma vihjeid, näiteks objekti kuju või asukoha kohta (põrandal, lae all, ümar, kandiline jne).

Siin punkti lugemist ei ole. See, kes ära arvab, mis objekti Mati vaatles, see saab jätkata ja ise uuesti öelda “Ma näen midagi, mis on (nt lilla)..”NB! Kui oled see, kes paneb teisi arvama, mida sa näed, siis ära hoia oma pilku selle objekti peal, muidu reedad end.

Tagasisõidu küsimused


TAGASISÕIDU KÜSIMUSED

Arutlege kõrvalistujaga/sõbraga järgnevate küsimuste üle.

  1. Milline on sinu emotsioon peale Lahedat Koolipäeva?
  2. Milline on sinu kõige meeldejäävam lause, ütlus või fakt selle aastaselt Lahedalt Koolipäevalt?
  3. Kes oli sinu lemmik esineja ning kuidas ta sind võlus?
  4. Millises infoboksis veetsid kõige rohkem aega?
  5. Mida sa õppisid sellelt ürituselt?

MTÜ Noortekonverentsid © 2021

Marati tn 5a, Põhja-Tallinna linnaosa, Tallinn, Harju maakond, 11712

info@noortekonverents.ee

Reg. nr 80254163 KMKR EE101395627

LHV Pank a/a EE057700771001168827